Geoblog.pl    krasnal    Podróże    Nadbałtycki Rajd Rowerowy 2003    31 lipca 2003 - czwartek
2003

31 lipca 2003 - czwartek

Polska, Dawidowizna
Przejechano 1967 km

Rankiem znów przywitała nas piękna słoneczna pogoda. Wszystko byłoby cacy, gdyby nie konieczny pilny serwis roweru Rzywej. Pobrudziliśmy się co nieco z Trzmielem, po czym wszyscy już pojechaliśmy, a on na miejscu kończył robotę. Tempo jazdy było przyzwoite. Pierwszy postój zrobiliśmy na stacji benzynowej gdzieś w 2/3 drogi do Augustowa. Tam też dojechał do nas Trzmiel. Spotkaliśmy również Brytyjczyka, który na swoim szosowym rowerze przemierzał Europę - nasz szlak również zaliczył. Po krótkiej konwersacji każdy ruszył w swoją stronę.

Około południa byliśmy w Augustowie, gdzie czekały nas znowu wizyty w serwisach - całe szczęście krótkie i niekoniecznie niezbędne. Tam też odprawiliśmy mszę i zjedliśmy obiad w ośrodku kolonijnym tuż nad jeziorem. Po obiadku zamiast zawiązywać sadełko oczywiście udaliśmy się nad wodę tym razem z zamiarem poskramiania kajaków. Ponadgodzinne szaleństwa spowodowały, że przydałby nam się drugi obiad :-) Niestety czasu nie było, więc nieco głodni ruszyliśmy przed siebie. Robiąc jednym rzutem ponad 30km dotarliśmy do Dolistowa, zaliczając znany już nam fragment drogi szutrowej, na którym tym razem złapał nas dość intensywny deszcz. Jednak po krótkim czasie przestało padać i pojechaliśmy dalej nie marnując czasu na zbędne postoje ;-)

Jadąc mało ruchliwymi drogami dotarliśmy w końcu do Dawidowizny. Tam w gospodarstwie agroturystycznym umożliwiono nam przenocowanie. Jedynym mankamentem było to, że z powodu burz brakowało prądu w całej okolicy. Z tego też powodu nie było ani oświetlenia, ani ciepłęj wody - ale co to dla nas ;-) Skorzystaliśmy ze stawu, który był na gospodarstwie, a następnie z piekielnie zimnego prysznica. Potem już tylko należało cierpliwie (czasem mniej) znosić "śpiewy" Trzmiela, Rzywego i Yoła, którzy następnego dnia obiecali mszę własnym wykonaniem psalmu uświetnić...