Geoblog.pl    krasnal    Podróże    Gruzja - Armenia 2009    Ponownie Trabzon

Ponownie Trabzon

Turcja
Turcja, Trabzon

Jako że tego dnia mamy do przebycia odcinek relatywnie niewielki, postanawiamy przebyć go autostopem. Niestety większość mijających nas kierowców przyjaźnie trąbi, macha do nas i puka się w głowę. Z jedynego samochodu, który się zatrzymuje, wysiada... weselna orkiestra, odgrywa dla nas kilka skocznych piosenek, po czym odjeżdża...

Gdy mija południe rezygnujemy z łapania stopa i najbliższym autobusem udajemy się do Trabzonu. Na odcinku kilkudziesięciu kilometrów dwukrotnie zatrzymuje nas wojsko, żołnierze uważnie sprawdzają dokumenty pasażerów, a szczególnie uważnie nasze paszporty. Nic dziwnego, rejon zamieszkały jest przez Kurdów i przez rząd turecki oceniany jako niebezpieczny. Powoli wspinamy się na przełęcz na wysokości naszych Rys, dokoła zalegają połacie śniegu.

W Trabzonie meldujemy się ponownie w dobrze nam znanym hotelu Benli. Jest niedziela i wszystko zamknięte, a nam kończy się turecka gotówka. Ochroniarze na poczcie są jednak na tyle mili, że wymieniają nam dolary i dodatkowo częstują herbatą. Całe popołudnie spędzamy na włóczeniu się po mieście i zakupie pamiątek (np. ja przywożę sobie skarpetki Trabzonsporu ;)