Geoblog.pl    krasnal    Podróże    Ukraina - Mołdawia 2011    Lwów

Lwów

Ukraina
Ukraina, Lwów

Ze względu na przetrzymanie na granicy nasz autobus znacznie spóźnił się do Lwowa. Ale dzięki temu nie byliśmy zmuszeni do robienia wczesnej pobudki pani Żeni, u której, dzięki lwowskim koneksjom B, mieliśmy zapewniony nocleg. Pani Żenia mieszkała na ulicy Katedralnej, jakieś 100 metrów od lwowskiego Rynku, więc miejscówa idealna.

Jeśli chodzi o wymianę walut - najlepiej zabrać złotówki do Lwowa. Mniej opłacalną opcją jest wymiana dolarów na hrywny, a już zupełnie nie opłaca się kupować ukraińskiej waluty w Warszawie. My sprzedaliśmy złotówki po kursie 2,87 co w przeliczeniu dało koszt 1 UAH = 0,35 zł.

Z dworca autobusowego podjechaliśmy do centrum tramwajem (bilet 1 UAH, należy kupić w kiosku i skasować w środku pojazdu). Bez większych problemów odnaleźliśmy mieszkanie pani Żeni, po czym od razu udaliśmy się na śniadanie do polecanej w przewodniku Pascala Puzatej Chaty (ul. Siczowych Strilciw). Jest to sieć pół-samoosługowych restauracji, gdzie można spokojnie pokazać paluchem co chcemy zjeść, więc nie ma problemów z dogadaniem się.

Po śniadanku przyszedł czas na zwiedzanie miasta - rynek, Góra Zamkowa. Ponieważ z każdą godziną deszcz coraz bardziej przybierał na sile, nasze samopoczucie było coraz gorsze. W ekspresowym tempie zwiedziliśmy skansen w Gaju Szewczenki (wejście 10 UAH) - skądinąd miejsce bardzo ciekawe, ale może w lepszych okolicznościach pogody. Następnie, moknąc coraz bardziej, udaliśmy się na słynny cmentarz na Łyczakowie, skąd marszrutką wróciliśmy do centrum (wcześniej czekając w ulewie na tramwaj, który nie przyjechał i przyjechać nigdy nie miał - był remont, ale informacji żadnej). Niedospanie, zmęczenie i pogoda spowodowały, że wróciłem do mieszkania i resztę popołudnia przespałem i na dalsze zwiedzanie starówki wybrałem się dopiero wieczorem.